måndag 8 juni 2009

Impat på chefen

Åt som vanligt ägg vid förmiddagskaffet
och fick frågan om jag aldrig tröttnar på ägg.
Sen frågade någon om det inte är farligt med för mycket ägg,
varvid jag svarade att "när jag träffade Ola Lauritzon så sa han..."
Längre hann jag inte. För min chef utbrast:
"har du träffat Ola?"
Japp. Det har jag.
Två gånger dessutom.
Och så skröt jag om att han är min coach nu och så berättade jag om beach-projektet.
Kanske var det som fick honom att fundera över att förlänga mitt vikariat till årsskiftet?

5 kommentarer:

Jag... sa...

Vad sa Ola då om att äta för mkt ägg, jag är nämligen en sån som tror på att det inte är så bra med för mkt proteiner :)

S sa...

Hoppas att du får förlängt vikariat! Det håller jag tummarna för!

Carin sa...

Här hålls oxå tummarna :)

Madlar sa...

Självklart blir det förlängt när chefen inser hur mån du är om hälsan. Chefer vill inte ha kostnader för sjukfrånvaro i onödan ;)

Chrissan sa...

Yvonne: vi diskuterade ägg och kolesterolhalt...men för att det skulle va nån fara så skulle man äta typ 20 ägg om dagen.