lördag 12 september 2009

Tankeställare

Fick det svart på vitt idag.
Att jag är en otränad och osmidig tjockis.
Besökte stadens zoo och hängde på barnen
i någon slags klättergrej/hinderbana.
Upp och ner och över och under hinder liksom.
Detta borde jag kanske göra oftare
för att bli påmind om varför jag bör hålla mig till GI
och varför jag behöver motionera mera.
Det är väl själva fan att man inte ska orka, eller klara av,
att leka med barnen.
Nej. Nu har det gått för långt.
Nu ska detta få ett slut.
Nästa gång vi besöker denna klättergrej igen så ska jag vara smidig som en panter.
I alla fall orka hela banan utan att behöva vila på mitten.

3 kommentarer:

Unknown sa...

ja men det kommer du vara!!! smidig som en panter, fortsätt med gi så kommer du ju vara det snart!!!
god work!!

Finessan sa...

Jag har antagit din utmaning nu. :)

Nina sa...

Jaaa kom igen nu kör vi !!! till julen ska jag fanimej vara smidig!!!