söndag 3 maj 2009

Hemma igen

Nu är vi hemma igen,
efter en helg i Uppsala.
God mat och dryck har det blivit.
Och just maten tycker jag att jag fixat bra.
I fredags hamnade vi på O´Learys.
Åt en kycklingburgare fast utan bröd och
valde en side salad istället för pommes.
Igår, lördag, åt vi på en grekisk restaurang.
Då valde jag en rätt där det var ett kycklingspett
och ett oxfiléspett med tzatziki och bulgur. Gott och bra.
Fast bulguren gav jag till dottern. Åt sallad till.
Både fredag och lördag drack jag en cider plus en Irish coffe.
Sen var det bra med det.
På hotellfrukosten syndade jag med bröd.
Men jag tog det nyttigaste alternativet de hade.
Det värsta jag ätit i helgen är nog vetebullar och en del godis.
Men det var det värt.
I morgon är det måndag,
och jakten på bikiniformen fortsätter.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tycker att du har varit duktig ändå jag! Herregud, man är ju inte jesus precis..
Go girl!