måndag 4 maj 2009

Framsteg

Slarvade lite idag.
Hade inte med mig något att äta till eftermiddagsmellis.
Åkte direkt efter jobbet till affären. Vrålhungrig.
För ett halvår sen hade jag garanterat köpt en bit choklad,
en påse godis el d och tryckt i mig i bilen på vägen hem.
Och sen när maten väl lagats så var jag oftast inte så hungrig,
på grund av alla tomma kalorier i magen.
Men så gjorde jag inte idag.
Jag åkte hem och slängde lövbiffen på spisen.
Och åt en sen en god middag.
Det kallar jag framsteg.

5 kommentarer:

Finessan sa...

Vad duktig du är! Själv köpte jag sea salt och det slank ner en bit, två, tre, fyra...

GI-Malin sa...

Super Chrissan!

GI-Malin sa...

Ser spännande ut på GIVK sidan. Skönt m lite extra pepp/koll. Du grejar detta med andra ord.

Cornelia sa...

Shit så bra jobbat! Det är vardagsgrejerna som är den bästa peppen. Bra jobbat

gorgina sa...

Vad duktigt gjort. Det är dom små sakerna som hjälper och lättare att se. Forsätt så :D