onsdag 22 april 2009

Ingen bra dag

Vem har stulit min motivation?
Har ingen lust med något.
Får anstränga mig för att behaga Milian,
som jag är hemma med idag också.
Vill bara vara ifred. Göra ingenting.
Denna känsla kommer och hälsar på då och då.
Någon typ av ångest är det, men jag vet inte vad det beror på.
Däremot vet jag att jag såna dagar som idag inte har lust på mat.
Nej, kroppen skriker efter kolhydrater i form av godis, bullar och vitt bröd.
Undrar så vad det beror på.
Men, men. Bara att gilla läget. I morgon är en ny dag.

5 kommentarer:

Jag... sa...

pms? Äl? Då är det motigt!

Chrissan sa...

Yvonne - funderar på det...äl i så fall...

GI-Malin sa...

Nä nu måste du "pigga" på dig!=(
Jag vet allt om dessa dagar för jag är en grym humörsmänniska!
I bland vill jag bara krypa in på vinden och dra nåt gamalt över mig och ligga där ett tag. Men sen när det kommer en ny dag kan man knappt fatta hur det var när det nu var så där motigt.
MEN ge inte upp maten!!!! Ät inget skit nu Chrissan! Det finns ju mycket gott att äta ändå utan att ta till mjöl el socker. Ta och fixa lite typ "charktallrik" m ost och avokado och salami el nåt. Det är ju super gott.
//Malin

annasvardag sa...

Håll ut! Käckt va? MEn det kommer att gå över.. Jag är en sann kolhydrathäxa både vi äl och mensdags.. Brukar ta en promenad fast det är det sista jag vill..
Ibland frossar jag i kolisar också... ;)

Chrissan sa...

Tack för alla kommentarer - och nej då Malin. Ingen kolhydratsfrossa här inte. Ja, förutom bullen i morse då.;)